מערכת בקרת יציבות (ESP)
מנטרת באמצעות חיישנים את נתוני הנסיעה של כלי הרכב כדי לזהות מצבי אי יציבות בהם כלי הרכב אינו פונה לכיוון שהנהג מכתיב לו. במידה וניתוח הנתונים מזהה מצב של חוסר יציבות, המערכת מורה על ביצוע פעולה מתקנת המבוססת לרוב על הורדת מהירות. המערכת אוספת באופן רציף את נתוני המהירות של כל גלגל בנפרד, את זווית גלגל ההגה, ואת מידת הסבסוב של הרכב (סיבוב סביב עצמו). בעזרת נתונים אלו מזהה בקרת היציבות שני מצבים קיצוניים עיקריים המכונים היגוי יתר ומפעילה פעולה מתקנת. לעיתים מצוידת המערכת ביכולת זיהוי מצבים נוספים כדוגמת כניסה למצב העשוי להסתיים בהתהפכות.
היגוי יתר ותת היגוי מתרחשים בעת שהרכב מבצע סיבוב אך מפאת מהירות סיבוב גבוהה מדי או תנאי דרך ירודים, כלי הרכב אינו שומר על נתיב הסיבוב שהנהג בחר. במצב של תת-היגוי כלי הרכב מתקדם בקו סיבוב רחב יותר מהרצוי. בקרת היציבות מזהה את תחילת הסטייה ומונעת אותה באמצעות בלימת הגלגל האחורי הפנימי לסיבוב. במצב של היגוי יתר קו הסיבוב הדוק מהקו שאליו מנתב הנהג את כלי הרכב. כאן מערכת בקרת היציבות תבלום את הגלגל הקדמי החיצוני לסיבוב. המערכת מבצעת את בלימת הגלגלים באמצעות הבלמים
ולעיתים אף באמצעות ניתוק מערכת הצתה להפחתת כוח המנוע.
מערכת בקרת משיכה
Traction control system, בקיצור: TCS, היא מערכת משנית לבקרת יציבות (ESP) בכלי רכב מנועי, המשמשת למניעת אובדן אחיזה של גלגלי הרכב בכביש. בקרת משיכה מופעלת כאשר המצערת ומומנט המנוע אינם תואמים.
:הפעולות שהמערכת נוקטת כוללות אחד או יותר מהשלבים הבאים
כוח הבלימה מופעל על גלגל אחד או יותר
הפחתה או הפסקה של רצף ניצוצות לצילינדר אחד או יותר
הפחתת דלק לצלינדר אחד או יותר
סגירת המצערת במידה ואפשרות זו קיימת ברכב