אחד הרכיבים החשובים בערכת החילוץ שלנו היא רצועת החילוץ קיימות בשוק מספר סוגים של רצועות לייעודים שונים
רצועת הרמה משתמשת להרמת משאות, בעיקר לשימוש במנופים. רצועה כזאת אינה אלסטית כלל. רצועת הרמה נראית כמו רצועת חילוץ תקנית לרכבי 4X4 אבל אסור להשתמש בה לצורך חילוץ, חוסר אלסטיות מתבטא בהעברת עומס לשלדה בצורה חדה ועלולה במקרים מסוימים אף לעקם את השלדה.
רצועת חילוץ תקנית היא בעלת אלסטיות של עד כ-20%. כלומר במהלך גרירה היא עשויה להימתח עד כ-20% מאורכה המקורי
את רוב החילוצים ניתן לבצע עם רצועת חילוץ סטנדרטית 9 מ'
אופציה נוספת היא שימוש ברצועה קינטית/חבל אנרגו קינטי רצועה קינטית היא אלסטית מאוד והיא לא מעבירה את הכוח בבת אחת לרכב הגורר או הנגרר. כתוצאה מכך מקטינה את הסכנה לפגיעה ברכב הגורר והנגרר . לרצועה קינטית יצא שם רע ואפילו מסוכן וכל זאת למה?
אנשים רבים לא יודעים להשתמש נכון רצועה קינטית, רצועה כזו מצריכה מיומנות בעיקר בעיגון.
רצועה קינטית מתפקדת כמו רצועת חילוץ בהבדל עקרוני אחד, כושר המתיחה שלו יכול להגיע ל-50% ואחרי שהוא נמתח הוא מתכווץ חזרה לאורך המקורי, אנחנו מקבלים אפקט של קפיץ עם כוח כיווץ עצום והוא זה שבפועל מבצע את המשיכה .
רצועה קינטית יעילה בעיקר בחילוץ מבוץ ומחול. כאשר לרכב המחלץ אין אחיזה טובה בעצמו. במקום להתחיל את המשיכה בתחילת הנסיעה למעשה הרכב המחלץ יסע כמעט ללא התנגדות עד לנקודת המתיחה המקסימלית (50% מהאורך המקורי) ושם יעצור אם הוא ייסע קדימה כשהוא מנסה לגרור מייד אחריו רכב תקוע, קרוב לוודאי שישקע בעצמו. בנקודה הזו הרכב המחלץ יכול לעצור. את הגרירה עצמה תעשה פעולת הכיווץ של הרצועה. שתהיה הדרגתית ועדינה יותר בהשוואה לחילוץ עם רצועה אלסטית רגילה. בניגוד לחילוץ ברצועה שאנו מתחילים עם רצועה מתוחה ברצועה קינטית אנחנו מתחילים עם רצועה רפויה כדי שנוכל להגיע למתיחה מלאה ללא התנגדות
בטיחות
יש לשים לב שהרצועות מחוברות לאזני גרירה תקניות לא לאזני קשירה ובטח לא לוו הגרירה
יש להרחיק אנשים מקרבת הרצועה
בשימוש ברצועה קינטית יש להרחיק אנשים למרחק של לפחות כפול מאורך הרצועה
בכל חילוץ יש מנהל אירוע אחד ורק הוא מדבר